Ulusal Adres Veri Tabanı Şube Müdürlüğünün görevleri;
- Ulusal Adres Veri Tabanı ve Mekânsal Adres Kayıt Sisteminde yetkili idarelerin yetkilendirme iş ve işlemlerini yapmak,
- Yetkili idareler tarafından yeni oluşturulan ve değişen adres bileşenlerinin Ulusal Adres Veri Tabanı ve Mekânsal Adres Kayıt Sistemine işlenmesi ile ilgili olarak ortaya çıkabilecek sorunları gidermek,
- İdari bağlılık değişikliğine ilişkin bilgileri Ulusal Adres Veri Tabanı ve Mekânsal Adres Kayıt Sistemine işlemek,
- Mekânsal adres veri üretiminde ortaya çıkabilecek sorunları çözmek,
- Mekânsal adres veri üretiminde yapılan çalışmaların koordinasyonu ve yürütülmesini sağlamak; üretilen adres verilerinin ve Ulusal Adres Veri Tabanı ile eşleştirilemeyen kayıtların takibini yapmak ve karşılaşılan sorunları çözmek,
- İllerde adres iş ve işlemlerini sevk ve koordine etmek üzere oluşturulan bürolara destek sağlamak,
- Mekânsal Adres Veri Üretimi ve Yaygınlaştırma Projesine ilişkin gelen çağrıların cevaplanması, takibi ve sonuçlandırılması iş ve işlemlerini yürütmek,
- Yapı belgelerinin paylaşımına ilişkin usul ve esasları belirlemek ve bu konuda görüş bildirmek,
- Yapı belgeleri uygulamasında ortaya çıkan veya çıkabilecek idari ve teknik ihtiyaçları tespit etmek, ilgili kurumların görüşünü alarak uygulamayı şekillendirmek.