Adres İşlemlerini Takip ve Değerlendirme Şube Müdürlüğünün görevleri;
Yabancıların adres beyanına ilişkin iş ve işlemleri Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ile birlikte yürütmek,
Türk soylu yabancılara kimlik belgesi verilmesi iş ve işlemlerini Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ile birlikte yürütmek,
Adrese ilişkin idari para cezalarının uygulanmasını sağlamak ve takip etmek,
Kurum ve kuruluşlar ile vatandaşları Adres Daire Başkanlığınca yürütülen iş ve işlemler hakkında bilgilendirmeye yönelik dokümantasyon (kitap, broşür, afiş, film ve form) hazırlamak ve dağıtmak,
Kamu kurum ve kuruluşları ile mahkemelerin adrese ilişkin bilgi taleplerini değerlendirmek,
Adres iş ve işlemleri ile ilgili olarak mahalle ve köy muhtarlıklarından gelen sorulara cevap vermek ve gelen önerileri değerlendirmek,
Mekânsal Adres Kayıt Sistemi ve Mekânsal Adres Kayıt Sistemi Veri Üretimi ve Yaygınlaştırma Projesi kapsamında yürütülen çalışmaların istatistiki analizini ve değerlendirmelerini yapmak.