T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Süre | Harç *** | Defter | Toplam |
---|---|---|---|
6 Ay | 170,40 TL | 133,50 TL | 303,50 TL |
1 Yıl | 248,40 TL | 133,50 TL | 381,90 TL |
2 Yıl | 405,50 TL | 133,50 TL | 539,00 TL |
3 Yıl | 575,90 TL | 133,50 TL | 709,40 TL |
3+ Yıl | 811,60 TL | 133,50 TL | 945,10 TL |
*** Hususi ve Hizmet Damgalı Pasaportlar harç bedelinden muaftır.
Evet beyanla bildirim kabul edilmektedir.
Yapılan hata kurum hatası ise ücret alınmadan pasaport tekrar yenilenir. Başvuru merkezine müracaat etmeniz gerekmektedir.
a) Pasaport defter ve harç bedeli alınmasının yasal dayanağı nedir? Harç ücreti ve defter bedellerini nasıl öğrenebilirim?
Pasaport defter ve harç bedelleri her yıl Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmekte ve 492 Sayılı Harçlar Kanununa bağlı Harçlar Kanunu Genel Tebliği (6) sayılı tarife ve Değerli Kağıtlar Kanunu Genel Tebliği ile Resmi Gazetede yayımlanmaktadır.
Pasaport Cüzdan ve Harç Bedelleri için www.nvi.gov.tr web adresine müracaat edilmelidir.
b) Harçsız umuma mahsus pasaport hakkından nasıl faydalanabilirim?
Öğrenim görülen kurumlardan getirilen ıslak imzalı, e-imzalı veya e-devlet kapısı üzerinden alınan 60 günü geçmemiş belgeler öğrenci belgesi olarak kabul edilir.
c) 18 yaşından küçüğüm ve öğrenciyim ne kadar harçsız pasaport alabilirim?
Geçerli öğrenci belgesinin ibraz edilmesi halinde en fazla 5 yıl süreli umuma mahsus pasaport düzenlenebilir.
ç) 18 yaşından büyüğüm ve öğrenciyim ne kadar harçsız pasaport alabilirim?
Geçerli öğrenci belgesinin ibraz edilmesi halinde en fazla 25 yaşının ikmaline kadar hesaplanacak süre kadar umuma mahsus pasaport düzenlenebilir.
d) 25 yaşından büyüğüm ve öğrenciyim ne kadar harçsız pasaport alabilirim?
25 yaşından büyüklerin pasaportları harçlı olarak düzenlenmektedir.
Ancak:
1) Yurtdışı üniversitelerde öğrenimlerine devam edecek olanların,
2) Üniversite öğrencilerinden spor, gezi, kültürel, ticari ve sosyal bir menfaat için yapacakları seyahatlere gidecek olanların,
3) Milli Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğünce düzenlenen seyahatlere katılanların,
4) Üniversite öğrencilerinden yabancı hükümet ve kuruluşlardan sağlanan burslara ilişkin görev ve hizmetlerin yürütülmesi kapsamında yapılacak yurt dışı seyahatlere gidecek öğrencilerin,
kurumlarından alacakları belgeyi Vergi Dairelerinden ya da malmüdürlüklerinden onaylatmaları halinde harçsız umuma mahsus pasaport alabilirler.
e) Üniversitede akademisyen olarak görev yapmaktayım harçsız umuma mahsus pasaport alabilir miyim?
Yüksek Öğretim kurumlarında görev yapan araştırma görevlilerinin, öğretim görevlilerinin ya da öğretim üyelerinin yurtdışına yapacakları seyahatin Türkiye için kültürel, ticari veya sosyal bir fayda sağlayacak mahiyette bulunduğunun görevli olunan Yüksek Öğretim kurumunun bağlı olduğu Rektörlük tarafından resmi bir yazı ile belgelendirilmesi ve bu belgenin Vergi dairelerinden ya da Malmüdürlüklerinden onaylatılması halinde onayda belirtilen süre kadar harçsız umuma mahsus pasaport herhangi bir yaş sınırı olmaksızın düzenlenebilir.
f) Havayolları uçuş ekiplerinde görevli personellere hangi sürelerde umuma mahsus pasaport düzenlenir.
Havayollarının uçuş ekibinde görevli personellerinin belgelerini onaylattıkları Vergi Daireleri ya da malmüdürlüklerince belirtilen süre kadar, onayda süre belirtilmemiş ise 2 yıl süreli harçsız umuma mahsus pasaport düzenlenir.
g) Vergi daireleri ya da mal müdürlüklerine başvurarak onaylatılan harçsız pasaport düzenlenmesine dair belgelerde vergi dairesi ya da malmüdürlüğü süre belirtmemiş ise ne kadar süreli umuma mahsus pasaport alabilirim?
Harçsız umuma mahsus pasaporta esas olmak üzere onaylanan belgelerde Vergi dairesi ya da malmüdürlüklerince süre belirtilmemiş ise 2 yıl süreli umuma mahsus pasaport düzenlenir.
ğ) Anaokullarından alınan öğrenci belgeleri ile harçsız UMPAS başvurusu yapılabilir mi?
Evet. Öğrenim görülen kurumlardan getirilen ıslak imzalı, e-imzalı veya e-devlet kapısı üzerinden alınan 60 günü geçmemiş belgelerle başvurulması halinde 5 yıl süreli UMPAS düzenlenir.
h) Aday çırak ve çırak öğrenciler de harçsız UMPAS alabilir mi?
Evet. Öğrenim görülen kurumlardan getirilen ıslak imzalı, e-imzalı veya e-devlet kapısı üzerinden alınan 60 günü geçmemiş belgelerle başvurulması halinde 5 yıl süreli UMPAS düzenlenir.
ı) Açık lise öğrencileri harçsız UMPAS alabilir mi?
Evet. Öğrenim görülen kurumlardan getirilen ıslak imzalı, e-imzalı veya e-devlet kapısı üzerinden alınan 60 günü geçmemiş belgelerle başvurulması halinde 18 yaşından küçüklere 5 yıl, 18 yaşından büyüklere 25 yaşının ikmaline kadar düzenlenebilir.
i) Ülkemizde bulunan üniversitelerin öğrencileri harçsız UMPAS alabilirler mi?
Evet. Öğrenim görülen kurumlardan getirilen ıslak imzalı, e-imzalı veya e-devlet kapısı üzerinden alınan 60 günü geçmemiş belgelerle başvurulması halinde 25 yaşının ikmaline kadar UMPAS düzenlenir.
j) Üniversitelerin ikinci öğretimlerinde okuyan öğrenciler de harçsız UMPAS alabilirler mi?
Evet. Öğrenim görülen kurumlardan getirilen ıslak imzalı, e-imzalı veya e-devlet kapısı üzerinden alınan 60 günü geçmemiş belgelerle başvurulması halinde 25 yaşının ikmaline kadar UMPAS düzenlenir.
k) Açık öğretim kapsamında öğrenimine devam eden lisans veya önlisans öğrencileri harçsız UMPAS alabilirler mi?
Evet. Öğrenim görülen kurumlardan getirilen ıslak imzalı, e-imzalı veya e-devlet kapısı üzerinden alınan 60 günü geçmemiş belgelerle başvurulması halinde 25 yaşının ikmaline kadar UMPAS düzenlenir.
l) Lisanüstü düzeyde eğitim görmekte olan öğrenciler harçsız UMPAS alabilirler mi?
Evet. Öğrenim görülen kurumlardan getirilen ıslak imzalı, e-imzalı veya e-devlet kapısı üzerinden alınan 60 günü geçmemiş belgelerle başvurulması halinde 25 yaşının ikmaline kadar UMPAS düzenlenir.
m) Ülkemizdeki üniversite öğrencilerinin yurtdışında spor, gezi, kültürel, ticari ve sosyal bir menfaat için yapacakları seyahatlerde, harçsız UMPAS düzenlenir mi?
Üniversiteden alınan resmi yazının vergi daireleri ya da malmüdürlüklerine onaylatılması halinde alabilirler. Yaş sınırı aranmaksızın vergi dairesi/malmüdürlüğünce belirtilen süre kadar pasaport düzenlenir.
n) Yurt dışında bulunan bir üniversitede öğrenimime devam etmekteyim. Harçsız UMPAS alabilir miyim?
Öğrenim görülen kurumdan alınan öğrenci belgelerinin apostil edilmiş/dış temsilcilikçe onaylanmış aslının yeminli tercüman tarafından yapılmış noter onaylı Türkçe tercümesi veya T.C. Büyükelçilik/Başkonsolosluk, Eğitim Müşavirlikleri/Ataşelikleri tarafından verilen öğrenci olduğunu belirten belge, hususi veya hizmet damgalı pasaport başvurularında ve yaş sınırı olmaksızın umuma mahsus harçsız pasaport başvurularında öğrenci belgesi olarak kabul edilecektir.
o) Yurt dışında Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan bir üniversiteyi kazandım. Harçsız UMPAS alabilir miyim?
Kazandığınızı belirtir sonuç belgesini vergi dairelerinden ya da malmüdürlüklerinden onaylatmanız halinde herhangi bir yaş sınırı olmaksızın harçsız umuma mahsus pasaport düzenlenecek, vergi dairelerince ya da malmüdürlüklerince süre belirtilmemişse iki yıl süreli harçsız umuma mahsus pasaport tanzim edilecektir.
ö) Yurt dışında Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer almayan bir üniversitede okuyorum harçsız UMPAS alabilir miyim?
Okuduğunuz yüksek öğretim kurumlarına kabul edildiğinize dair belgenin apostil edilmiş aslının yeminli tercüman tarafından yapılmış noter onaylı Türkçe tercümesini vergi dairelerinden ya da malmüdürlüklerinden onaylatmanız halinde herhangi bir yaş sınırı olmaksızın harçsız umuma mahsus pasaport düzenlenecek, vergi dairelerince ya da malmüdürlüklerince süre belirtilmemişse iki yıl süreli harçsız umuma mahsus pasaport tanzim edilecektir. Ancak dil yeterliliğinin sağlanması gibi şartlı kabul edildiğiniz takdirde başvurunuz için şartın gerçekleşmesi gerekmektedir. Aksi takdirde başvurunuz kabul edilmeyecektir.
a) Açıktan eğitim yapan kurumda aktif öğrenci değilim. Harçsız umuma mahsus pasaport alabilir miyim?
Hayır. Açık Öğretim Fakülteleri, Açık Lise ve Açık Ortaokulunda aktif öğrenci olmayanların (halen okul öğrencisi olup, öğrencilik haklarından faydalanamaz ibaresi bulunanlar dâhil) öğrenci belgeleri harçsız umuma mahsus pasaport başvurularında kabul edilmez.
b) Kreş veya bakımevinden getireceğim öğrenci belgesi kabul edilir mi?
Hayır. Resmi veya özel kreş/bakım evlerinden getirilen öğrenci belgeleri kabul edilmez.
c) Rehabilitasyon merkezinden alacağım belge öğrenci belgesi olarak kabul edilir mi?
Hayır. Rehabilitasyon merkezlerinden alınan belgeler öğrenci belgesi olarak kabul edilmez.
ç) Öğrenimimi dondurdum pasaport başvurusunda öğrencilik haklarından faydalanabilir miyim?
Hayır. Öğrenimini dondurmuş kişiler öğrenci olarak kabul edilmez.
d) Çocuğum yurt içinde üniversiteyi kazandı. Henüz kayıt yaptırmadık. Kazandığına dair belge öğrenci belgesi yerine geçer mi?
Hayır. Hak sahiplerinin ergin çocuklarından yurt içinde herhangi bir okula kabul edildiklerine veya yükseköğretim sınavlarına girip ve herhangi bir yükseköğretim kurumuna kayıt yaptırmayı hak ettiklerine dair getirecekleri "Kazandı" veya "Kabul" belgeleri pasaport başvurularında öğrenci belgesi olarak kabul edilmez.
e) Kurs, seminer veya sertifika programlarına devam edenler öğrenci olarak kabul edilir mi?
Hayır. Resmi veya özel kurumlarca açılan her türlü kurs, seminer, sertifika programlarına devam edenler öğrenci olarak kabul edilmez.
1. HUP ya da DİP alma hakkı bulunanlar HİP alabilirler mi?
5682 sayılı Pasaport Kanunu gereğince kendilerine diplomatik veya hususi damgalı pasaport verilmesi mümkün olan kimselere HİP verilmez.
2. HİP hangi durumlarda verilir?
Hükümetçe, hususi idarelerce veya belediyelerce resmi vazife ile dış memleketlere gönderilenlere veya dış memleketlerde vazife alanalar için düzenlenir.
3. Devletimizin üyesi bulunduğu milletlerarası kuruluşlarda memur statüsünde çalışmaktayım HİP alabilir miyim?
Evet.
4. Türk Hava Kurumunda çalışanların görevlendirmelerinde HİP verilmekte midir?
Evet.
5. Türkiye Kızılay Cemiyetince yurt dışı göreve gönderileceğim HİP alabilir miyim?
Evet.
6. Engelli çocuğum benim hakkımdan dolayı HİP alabilir mi?
Hizmet damgalı pasaport alabilecek durumda bulunanların ergin olmayan veya ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan öğrenimi devam eden çocuklarına 25 yaşının ikmaline kadar, yine ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan, aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına hak sahibi kişinin pasaportu ile aynı süre geçerli olmak üzere, hizmet damgalı pasaport verilir.
7. Hizmet damgalı pasaport alanların çocukları öğrenci olmaması durumunda kaç yaşına kadar hizmet damgalı pasaport alabilir?
18 yaşına kadar.
8. Hizmet damgalı pasaport başvurumu nereye yapmam gerekir?
81 İl merkezinde bulunan İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerine.
9. Hizmet Damgalı Pasaport başvurularında hangi belgeler istenir?
Bütün pasaport türleri için ortak talep edilen belgelere ek olarak hak sahibinin kurumunca alınan yurt dışı görevlendirme onayı ve bu onaya istinaden düzenlenmiş "Talep Formu" istenir.
10. Hizmet Damgalı Pasaport talep formunun geçerlilik süresi nedir?
Hizmet damgalı pasaport talep formu düzenlendiği tarihten itibaren altmış (60) gün geçerlidir.
11. Hizmet damgalı pasaport başvurusu için istenilen belgelerden biri olan talep formunu kim düzenler?
Hizmet damgalı pasaport talep edenin mensubu bulunduğu makamın yetkili amiri tarafından düzenlenir.
12. Hizmet damgalı pasaportun süresi olsa dahi daha sonra farklı bir göreve gidişte hizmet damgalı pasaport talep formu kurumunca tekrar tanzim edilir mi?
Evet. Pasaportun süresi olsa dahi gidilecek ülkede vize rejimi ile ilgili sorunlar yaşanmaması ve pasaportun kurumunda muhafazasına istinaden geçersiz olması sebebiyle; pasaportun tekrar geçerli hale getirilmesi ve süresinin gidilecek ülkeye yetip yetmediğinin kontrol edilmesi amacıyla görev onayı ve talep formu tekrar düzenlenir.
13. İl müdürlükleri yurt dışı görevlendirme yapabilirler mi?
İl Müdürlüklerince yurt dışı görevlendirme yapılmak istenildiğinde bağlı bulunulan Bakanlığın onayının alınması gerekmektedir.
14. Yurt dışı görevlendirmeyi valilik yapıyorsa talep formunu kim onaylar?
Vali ya da yetkilendireceği kişi tarafından onaylanır.
15. İllerde yurt dışı görevlendirmeyi Bakanlık yapıyorsa talep formunu kim onaylar?
İl teşkilatındaki birim amirince onaylanır.
16. Belediye çalışanlarının yurtdışı görevlendirmelerinde düzenlenen talep formunu kim onaylar?
İlgili Belediye Başkanı ya da yetki vereceği kişi tarafından onaylanır.
17. Belediyelerin yurtdışında görevlendireceği kurum dışı kişiler için düzenlenen talep formunu kim onaylar?
Belediye meclis kararı, valilik oluru ve belediye başkanı ya da yetki vereceği kişi
18. Belediye meclis üyelerinin yurtdışı görevlendirmelerinde düzenlenen talep formunu kim onaylar?
Belediye Başkanı ya da yetki vereceği kişi tarafından imzalanmış hizmet damgalı pasaport talep formu ile belediye meclis kararı, belediye meclis kararının bildirildiğine dair ilgili valilikten gelen resmi yazı ile başvurulması halinde hizmet damgalı pasaport verilir.
19. Basın mensupları için yapılan yurtdışı görevlendirmelerde düzenlenen talep formunu kim onaylar?
Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü onaylar.
20. Devlet üniversitelerince yapılan yurtdışı görevlendirmelerinde düzenlenen talep formunu kim onaylar?
Rektör onaylar.
21. Devlet üniversitesi dışındaki üniversitelere vakıf üniversiteleri de dahil olmak üzere hizmet damgalı pasaport verilir mi?
Hayır verilemez.
22. AB Eğitim ve Gençlik Programları ve diğer uluslararası programlar kapsamında yurtdışında düzenlenecek etkinliklere katılacak resmi veya özel, örgün ya da yaygın eğitim kurum veya kuruluşlarında görevli öğrenci ve öğretmenlere hizmet damgalı pasaport verilir mi?
Evet.
23. Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatınca görevlendirilen personeller için düzenlenen talep formunu kim onaylar?
Milli Eğitim Bakanlığı.
24. Spor federasyonları tarafından yurt dışında görevlendirilecek sporcular için düzenlen talep formunu kim onaylar?
Bağlı bulundukları federasyon başkanları.
25. Federasyon başkanları için düzenlenen talep formlarını kim onaylar?
Gençlik ve Spor Bakanlığının ilgili birimince.
26. Kalkınma Ajansları Genel Sekreterlik personelleri için yapılan yurtdışı görevlendirmelerinde düzenlenen talep formunu kim onaylar?
Ajans Genel Sekreteri
27. Türkiye Maarif Vakfı tarafından okul yöneticileri ile öğretmenlerin yurtdışında görevlendirilmelerine ilişkin düzenlenen talep formunu kim onaylar?
Türkiye Maarif Vakfı Yönetim Kurulu
28. Yunus Emre Vakfı tarafından okul yöneticileri ile öğretmenlerin yurt dışında görevlendirilmelerine ilişkin düzenlenen talep formunu kim onaylar?
Yunus Emre Vakfı Yönetim Kurulu
1. Umuma mahsus pasaport başvurumu nereye yapabilirim?
NVİGM internet sitesinde umuma mahsus pasaport başvuru kısmında belirtilen ilçe nüfus müdürlüklerine yapılabilir.
2. Umuma mahsus pasaport başvurusu için hak sahipliği şartı var mıdır?
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olup pasaport almasına mani bir durum olmayan herkese verilir.
3. Eski pasaportumun süresi doldu. Vizelerim var. Vizeden dolayı eski pasaportumu kullanmak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?
Eski pasaportunuz başvuru merkezlerince fiziki olarak iptal edildikten sonra tekrar size teslim edilecektir. Bu işlem sırasında pasaportunuza ait vize sayfalarına dokunulmamaktadır.
4. Pasaport ücretleri ne kadardır?
Harçlar kanununa göre her yıl belirlendiğinden www.nvi.gov.tr adresinden güncel harç ve defter bedellerini öğrenebilirsiniz.
5. Havayolu şirketimizde çalışan uçuş ekibinde görevli personelin harçsız umuma mahsus pasaport başvurusu için ne yapmak gerekir?
Havayolu şirketlerinin uçuş ekiplerinde olması sebebiyle harçsız umuma mahsus pasaport talep edecekleri personellerine dair oluşturulan liste vergi dairelerine ya da malmüdürlüklerine onaylatılır. Listede adı geçenlerin başvuru merkezi olarak belirlenmiş ilçe nüfus müdürlüklerine müracaat etmesi halinde harçsız umuma mahsus pasaport düzenlenecektir.
6. Havayolu şirketimizin uçuş ekibinde görevli personellerin listesini başvuru merkezine gönderdik. Listede adı geçenlerin ayrı ayrı gelmesi gerekir mi?
Evet, parmak izleri alınarak gerekli tahkikatlar yapılacağından listede adı geçenlerin şahsen başvurmaları gerekmektedir.
7. Havayolu şirketinin uçuş ekibinde görevliyim, fakat pasaport başvurusu için düzenlenen listede adım yok. Ne yapmalıyım?
Havayolu şirketlerince düzenlenen listede isimleri bulunmayanların ilgili havayolu şirketinden alacakları yazıyı vergi daireleri ya da malmüdürlüklerine onaylatarak başvurmaları halinde harçsız umuma mahsus pasaport düzenlenir.
8. Havayolu şirketi uçuş ekibinden ayrıldım. Adıma düzenlenmiş ve geçerliliği devam eden harçsız umuma mahsus pasaportumu iade etmem gerekir mi?
Hayır, pasaportunuzu süresi dolana kadar kullanabilirsiniz.
9. Harçlı umuma mahsus pasaport başvurusunda bulundum ve pasaportum geldi, ancak daha sonra harçsız pasaport alabileceğimin farkına vardım. Ne yapmam gerekir?
Basımı yapılarak hamiline teslim edilen pasaportlardaki harç bedellerinin iade edilmesi mümkün bulunmamaktadır. Ancak harçsız pasaport hakkınıza istinaden yeni bir pasaport başvurusunda bulunmanız halinde harçlı olarak aldığınız eski pasaportunuzdan kalan süreler yeni düzenlenecek pasaportunuza aktarılabilir. Bu aktarım işleminde pasaportun süresi 18 yaşından küçükler için en fazla 5 yıl, 18 yaşından büyükler için ise en fazla 10 yılı aşamaz.
1. Gemiadamı Cüzdanı başvuruları nerelere yapılmaktadır?
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğüne bağlı liman başkanlıklarına yapılmaktadır.
2. Gemiadamı cüzdanı başvurusu için ne yapmam gerekir?
Liman başkanlıklarına yapılacak başvuru öncesinde NVİGM başvuru merkezlerine müracaat edilmesi gerekmektedir. Parmak izlerinin alımı ve pasaport verilmesine engel teşkil eden bir durumun olup olmadığına dair sorgulama işlemlerinin tamamlanmasına müteakip alınacak belge ile liman başkanlıklarına başvurulabilir.
3. Gemiadamı cüzdanının basımı nerede yapılmaktadır?
Gemiadamı cüzdanı Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan gemiadamı cüzdanı basım merkezinde düzenlenerek posta aracılığı ile sahiplerine ulaştırılmaktadır.
4. Gemiadamı cüzdanımı kaybettim/çaldırdım/gasp edildi/ zayi oldu vs. ne yapmam gerekir?
Gemiadamı cüzdanı ve zayi kayıtları Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı,
Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğünce belirlenecek birimce hudut makamlarına
iletilmek üzere liman başkanlıklarının bulunduğu yer emniyet müdürlüklerine bildirileceğinden ilgili Genel Müdürlükten bilgi alınması gerekmektedir.
5. Uçak mürettebatı belgesi başvuruları nerelere yapılmaktadır?
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne yapılmaktadır.
6. Uçak mürettebatı belgesi başvurusu için ne yapmam gerekir?
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne yapılacak başvuru öncesinde NVİGM başvuru merkezlerine müracaat edilmesi gerekmektedir. Bu merkezlerce parmak izlerinin alındığına ve pasaport verilmesine engel teşkil eden bir durumun olup olmadığına dair belge verilecektir.
7. Uçak mürettebatı belgesinin basımı nerede yapılmaktadır?
444 60 01 no'lu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü çağrı merkezinden bilgi alınabilir.
8. Uçak mürettebatı belgemi kaybettim/çaldırdım/ gasp edildi/ zayi oldu vs. ne yapmam gerekir?
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne başvurulması gerekmektedir. 444 60 01 no'lu telefondan bilgi alınabilir.
1. Babamdan dolayı Hususi Damgalı Pasaportum var. Öğrenci olduğumdan Hizmet Damgalı Pasaport alabilir miyim?
Evet.
2. Geçerli pasaportumun yanında ikinci bir pasaport alabilir miyim?
Mazeretinizi belirtir dilekçe ile başvurmanız halinde alabilirsiniz.
3. Geçerli iki pasaportumun yanında üçüncü bir pasaport alabilir miyim?
Hayır, bir kişiye ait en fazla iki adet geçerli pasaport bulunabilir.
4. Harçsız olarak düzenlenen umuma mahsus pasaportumun yanında başka bir sebeple ikinci bir harçsız geçerli pasaport alabilir miyim?
Hayır. İki adet geçerli harçsız pasaport alamazsınız.
5. Hususi pasaportun yanında ikinci pasaport olarak hizmet pasaportu alabilir miyim?
Hayır. Pasaport kanunu gereğince alamazsınız.
6. Hizmet pasaportumun yanında ikinci pasaport olarak hususi pasaport alabilir miyim?
Hayır. Hususi pasaport alabilmeniz için hizmet pasaportunuzun iptal edilmesi gerekmektedir.
7. Mevcut pasaportumun yanında sadece aynı tür pasaport mu ikinci pasaport olarak alınabilir?
Hayır. Hususi veya hizmet damgalı pasaportun yanında ikinci pasaport olarak UMPAS alınabilir. Sadece HUP'un yanında HİP alınmaz, HİP'in yanında HUP alınmaz. İki adet HİP veya iki adet HUP alınabilir.
8. Kayıp/çalıntı/gasp durumunda olan pasaportumu buldum. Eski pasaportumu iptal ettirerek yeni bir pasaport başvurusunda bulunmuştum. Bulduğum eski pasaportumu ikinci pasaport olarak kullanabilir miyim?
Eski pasaportunuzun geçerlilik süresi olması gerekmektedir. Yeni aldığınız pasaportunuz 10 yıllık düzenlenmiş ise eski pasaportunuzu ikinci pasaport olarak kullanabilirsiniz. Eski pasaportunuzdan kalan süreler yeni pasaportunuza aktarılmış ise eski pasaportunuzu kullanamazsınız. Eski pasaportunuz fiziki iptali yapılarak size teslim edilir. Hususi pasaport ise ikinci pasaport olarak kullanabilirsiniz. Hizmet pasaportu ise görev onayı ve talep formuna istinaden ikinci pasaport olarak kullanılabilir. Süresi dolmuş ise bütün pasaport türleri için fiziki iptali yapılarak size teslim edilir.
9. Hususi damgalı pasaport hak sahibi değilim fakat eşimin hak sahipliğinden dolayı hususi damgalı pasaportum var. Ancak çalıştığım kurumdan da hizmet damgalı pasaport alabilir miyim?
Evet.
A) Hususi Damgalı Pasaportlar
1. Hususi Damgalı Pasaport Hak Sahibine hangi sürelerde düzenlenir?
a) Hak sahibine 6 aydan az olmamak ve 5 yılı aşmamak üzere,
b) 5682 sayılı Pasaport Kanununun 14 üncü maddesi kapsamındaki ihracatçı firma yetkililerine 2 yıl,
c) İl-İlçe belediye başkanlarına ise görevleri süresince verilir.
2. Hak sahibinin eşine hangi sürelerde hususi pasaport düzenlenir?
Hak sahibinin eşine herhangi bir şarta bağlı kalmaksızın 5 yıl süreli düzenlenir.
3. Hak sahibinin ergin olmayan çocuklarına hangi sürelerde Hususi Damgalı Pasaport düzenlenir?
a) Ergin olmayan çocukları için herhangi bir şarta bağlı kalmaksızın 5 yılı aşmayacak şekilde 18 yaşının tamamlanması dikkate alınarak hesaplanacak süre kadar hususi damgalı pasaport verilir.
b) 18 yaşının tamamlanmasına 6 aydan az kalanlara 6 ay süreli pasaport verilir.
c) Evli bulunmayan, iş sahibi olmayan ve öğrenimine devam eden çocuklarına 18 yaşının tamamlanmasına 1 gün kalsa dahi 5 yıl süreli düzenlenir.
4. Hak sahibinin evli bulunmayan, iş sahibi olmayan ve öğrenimi devam eden çocuklarına hangi sürelerde hususi pasaport düzenlenir?
a) Ergin olmayan çocuklarına 18 yaşının tamamlamasına bir gün kalsa dahi 5 yıl süreli,
b) Ergin olan çocuklarına toplamda 5 yılı aşmayacak şekilde 25 yaşının tamamlanması dikkate alınarak hesaplanacak süre kadar hususi damgalı pasaport verilir.
5. Hak sahibinin engelli çocuklarına hangi sürelerde hususi damgalı pasaport düzenlenir?
Evli bulunmayan, iş sahibi olmayan bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına yaşı dikkate alınmaksızın 5 yıl süreli hususi damgalı pasaport verilir.
6. İl-ilçe belediye başkanlarına hangi sürelerde hususi damgalı pasaport düzenlenir?
İl-ilçe belediye başkanlarına görevleri süresince hususi damgalı pasaport düzenlenir.
7. İhracatçı firma yetkililerine hangi sürelerde hususi damgalı pasaport düzenlenir?
İhracatçı firma yetkililerine 2 yıl süreli hususi damgalı pasaport düzenlenir.
8. Hususi damgalı pasaportumun süresi azaldığında ne yapmam gerekir?
Dışişleri Bakanlığınca düzenlen vize rejimi dikkate alınarak gidilecek ülkeye pasaportun süresinin yetip yetmediği kontrol edilmelidir.
B) Hizmet Damgalı Pasaportlar
1. Hizmet Damgalı pasaport hak sahibine hangi sürelerle düzenlenir?
6 aydan az olmamak üzere azami 5 yıl olacak şekilde, görevlendirmenin süresi ve gidilecek ülkenin vatandaşlarımıza uyguladığı vize rejimi dikkate alınarak düzenlenir.
Hizmet damgalı pasaportlar yolculuk sırasında olabilecek gecikmeler ve ülkeye varış zamanları göz önüne alınarak görev bitim tarihine beş gün eklenerek düzenlenir. Bu eklemeyle birlikte pasaportun süresi toplamda 5 yılı aşamaz.
2. Hak sahibinin eşine hangi sürelerde hizmet pasaportu düzenlenir?
Hak sahibinin süresi ile aynı sürede pasaport düzenlenir.
3. Hak sahibinin çocuklarına hangi sürelerle Hizmet Damgalı Pasaport düzenlenir?
a) Ergin olmayan çocukları için herhangi bir şarta bağlı kalmaksızın 18 yaşının tamamlanması dikkate alınarak hak sahibi kişinin pasaportu ile aynı süre kadar hizmet damgalı pasaport verilir.
b) 18 yaşının tamamlanmasına 6 aydan az kalanlara 6 ay süreli pasaport verilir.
c) Evli bulunmayan, iş sahibi olmayan ve öğrenimine devam eden çocuklarına 18 yaşının tamamlanmasına 1 gün kalsa dahi hak sahibinin pasaportunun süresi kadar (en fazla 5 yıl) düzenlenir.
4. Hak sahibinin evli bulunmayan, iş sahibi olmayan ve öğrenimi devam eden çocuklarına hangi sürelerde hizmet pasaportu düzenlenir?
a) Ergin olmayan çocuklarına 18 yaşının tamamlamasına bir gün kalsa dahi hak sahibi kişinin pasaportu ile aynı süreli pasaport verilir.
b) Ergin olan çocuklarına 25 yaşının tamamlanmasına kadar hak sahibi kişinin pasaportunun geçerlilik süresi dikkate alınarak hesaplanacak süre kadar pasaport verilir.
5. Hak sahibinin engelli çocuklarına hangi sürelerde hizmet damgalı pasaport düzenlenir?
Evli bulunmayan, iş sahibi olmayan bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına yaşı dikkate alınmaksızın hak sahibi kişinin pasaportu ile aynı süre geçerli hizmet damgalı pasaport verilir.
6. Eşim hizmet damgalı pasaportu ile yurt dışı göreve gitti, yurt dışında bulunan eşimin hak sahipliğinden dolayı hizmet pasaportu başvurusu yapabilir miyim?
Hak sahibinin eş veya çocuklarına daha sonra pasaport talep etmeleri halinde gidilecek ülkenin vize rejimi ve hak sahibinin görev süresi dikkate alınarak pasaport verilebilir.
Yurt dışında bulunan eşinizin kurumundan talep formu almanız ve kendi hak sahipliğinden dolayı hizmet pasaportu almanız için dış temsilciliklerden düzenleyeceği vekaletnameyi ilgili dış temsilciliğin faksından/mailinden yurt içindeki başvuru merkezinin faksına/mailine göndermesi gerekmektedir.
7. Hizmet Damgalı Pasaport alırken göreve gideceğim tarihten ne kadar süre önce başvurmam gerekir?
Görevlendirme yapılan ülkede vize uygulanmıyor ise görevin başlama tarihinden 20 gün öncesinden, vize uygulanıyor ise görevin başlama tarihinden 60 gün öncesinden başvuru yapılabilir.
C) Umuma Mahsus Pasaportlar
1. Umuma mahsus pasaportların düzenleme süreleri
a) Ergin olanlara umuma mahsus pasaportlar hangi sürelerde düzenlenir?
Ergin olanlara yatıracakları harç miktarlarına göre en az 6 aylık, en fazla 10 yıllık olacak şekilde düzenlenir.
b) Ergin olmayanlara umuma mahsus pasaportlar hangi sürelerde düzenlenir?
18 yaşından küçüklere en az 6 ay, en fazla 5 yıl olacak şekilde düzenlenir.
c) Havayolu şirketimizin uçuş ekibinde görevli personellere ne kadar süreli harçsız umuma mahsus pasaport düzenlenmektedir?
Listenin onaylatıldığı vergi daireleri ya da malmüdürlüklerince belirtilen süre kadar. Vergi daireleri ya da malmüdürlüklerince süre belirtilmemişse 2 yıl süreli harçsız umuma mahsus pasaport düzenlenir.
ç) Umuma mahsus pasaportumun süresi azaldığında ne yapmam gerekir?
Dışişleri Bakanlığınca düzenlen vize rejimi dikkate alınarak gidilecek ülkeye pasaportun süresinin yetip yetmediği kontrol edilmelidir.
2. Umuma mahsus pasaportlarda süre aktarımı
a) Geçerliliği devam eden umuma mahsus pasaportumun süresini yeni düzenlenecek umuma mahsus pasaporta aktarabilir miyim?
Evet.
b) Hangi durumlarda eski pasaportlardaki süreler yeni pasaporta aktarılır?
Pasaport türleri içerisinde yalnızca umuma mahsus pasaportlardan, düzenlenecek yeni umuma mahsus pasaporta süre aktarımı yapılabilir. Diğer pasaport türleri için söz konusu değildir.
c) Harçsız düzenlenen pasaportumdan kalan süre daha sonraki başvurumda alacağım harçlı/harçsız pasaporta aktarılır mı?
Evet.
ç) Pasaportum bir süredir adli emanette tutulmakta. Adli emanette geçen süreyi kullanamadığım için yeni başvuracağım pasaporta adli emanette geçen süreler aktarılabilir mi?
Hayır, pasaport başvurusuna geldiğiniz tarih itibariyle kalan süreleriniz başvuracağınız yeni umuma mahsus pasaporta aktarılabilir.
1. Hangi hallerde pasaportlar geçersiz hale getirilmektedir?
Vatandaşlığın kaybı, ölüm, gaiplik veya ölümüne kesin gözle bakılmayı gerektiren hallerden birisinin nüfus kütüklerine tescil edilmesi halinde pasaportlar otomatik olarak geçersiz hale getirilmektedir.
2. Yakınım vefat etti pasaportunu ne yapmalıyım?
Ölümün nüfus kütüklerine tescili ile pasaport otomatik olarak sistem üzerinden iptal edilmektedir. Başvuru merkezine müracaat edilerek pasaportun fiziki iptalinin yapılmasına müteakip kanuni mirasçılar tarafından saklanabilir.
3. Eşim ve çocuklarım benim hakkımdan dolayı hususi/hizmet pasaportu aldılar. Ancak benim hakkımdan dolayı pasaport almalarını istemiyorum. İptal ettirebilir miyim?
Evet, başvuru merkezine müracaat etmeniz halinde gerekli işlem yapılacaktır.
4. Pasaportum ne zaman geçersiz hale gelir?
Tahrifat ve başkası adına pasaport düzenlendiğinin tespiti, vatandaşlığın kaybı, ölüm, gaiplik veya ölümüne kesin gözle bakma hallerinden birinin nüfus kütüğüne tescili, pasaportun iadesi, hatalı üretim, yeni bir pasaport düzenlenmesi durumunda mevcut pasaport geçersiz hale getirilir.
1. Pasaportumu nereden alabilirim?
Yurt İçi: Vatandaşlarımızın müracaat aşamasında bildirdikleri cep telefonu numaralarına pasaport gönderisinin PTT Genel Müdürlüğü tarafından teslim alınmasından itibaren barkod numarası ile birlikte, aşamaları hakkında SMS ile bilgilendirme hizmeti verilmektedir. Başvuru sahiplerinin Pasaportları, PTT Kargo aracılığıyla doğrudan (başvuruda belirtilen) adreslerine gönderilmektedir. Pasaport başvuru sahibine veya başvuru sırasında teslim alabilmesi için ismi belirtilen kişiye teslim edilmektedir. Belirtilen adreste ilgili kişiye 2 defa ulaşılamaması durumunda Pasaport gönderileri 10 gün süre ile teslim alınmak üzere Posta Merkezinde bekletilmektedir.10 gün içerisinde Posta Merkezinden teslim alınmayan pasaport gönderileri, ilgilisi tarafından teslim alınana kadar başvuru sırasında belirttikleri Nüfus Müdürlüğünde saklanacaktır.
Yurt Dışı: Başvuru sahipleri Pasaportlarını yalnızca başvuruda bulundukları Büyükelçilik veya Başkonsolosluktan teslim alabileceklerdir.
2. Pasaportumu Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden alabilir miyim?
Pasaportlar Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünce belirlenecek bir dağıtım noktasından elden teslim alınabilecektir.
3. Pasaportumu benim yerime alacak kişi için genel vekalet mi yoksa özel vekalet mi çıkartmam gerekir?
Pasaport iş ve işlemlerinde vekaletnameyi gerektirecek durumlarda özel vekalet aranır.
4. Yurt içinde yaşayanların pasaportları doğrudan adreslerine gönderilebilirken yurtdışında yaşayanların pasaportları niçin adreslerine gönderilmiyor?
Yurt dışında pasaport kişinin kimliği yerine de geçmekte ve birçok resmi işlemde kullanılmaktadır. Bu nedenle, pasaport başvurusunda bulunan vatandaşlarımızın başvurusu sonuçlanıp yeni pasaportlarını alıncaya kadar geçecek süre içinde pasaportsuz kalmalarını önlemek amacıyla mevcut pasaportları başvuru sırasında iptal edilmemektedir. Yeni pasaport, başvurulan temsilciliğe ulaştığında başvuru sahibi dış temsilciliğe davet edilecek ve eski pasaportun işlem sayfaları iptal edildikten sonra pasaportu, iptal edilmiş eski pasaportla birlikte başvuru sahibine imza karşılığında teslim edilmektedir. Bu nedenle, yurtdışında yaşayan başvuru sahiplerinin pasaportları yalnızca başvuru merkezlerinde (Büyükelçiliklerin Konsolosluk Şubeleri ve Başkonsolosluklar) teslim edilmektedir.
5. Düzenlenen pasaportların gönderimi ile ilgili herhangi bir ücret ödemem gerekir mi?
PTT tarafından adrese gönderilen pasaportlar için herhangi bir ücret ödemeniz gerekmemektedir. Yurt dışı gönderim için Dışişleri Bakanlığından bilgi alınabilir.
6. Pasaportumu başvuru yaptıktan kaç gün sonra alabilirim?
Başvuru sırasında alınan bilgiler yaklaşık 30 saniye içinde güvenlikli elektronik ortamda tanzim merkezine iletilmekte ve kişiselleştirme (baskı) sırasına girmektedir. Pasaportların kişiselleştirilme işlemi Hac, Umre, Tatil sezonu vb. zamanlarda yaşanan başvuru yoğunluğu olmadığı sürelerde başvurunun yapıldığı gün içinde sonlandırılmaktadır. Ancak pasaport tanzim sisteminin çok bileşenli bir bilişim sistemi olması dolayısıyla yaşanabilecek aksaklıklar göz önünde bulundurularak pasaport talep edecek vatandaşlarımızın planladıkları seyahatten en az on beş (15) gün önce müracaatlarını yapmaları önem arz etmektedir.
Yurt İçi Başvuru Bilgisi: e-Pasaport başvurularının yurt içinde istisna durumlar dışında ortalama olarak 5 – 7 mesai gününde sonuçlandırılması öngörülmektedir.
Yurt Dışı Başvuru Bilgisi: e-Pasaport başvurularının yurtdışında istisna durumlar dışında ortalama olarak 7 – 10 mesai gününde sonuçlandırılması öngörülmektedir.
7. Posta görevlisi tarafından teslim edilen pasaportum pasif durumda olabilir mi?
Pasaportlar Genel Müdürlükte kişiselleştirildiği anda aktif hale getirilir.
8. Pasaportumu bir yakınım teslim alabilir mi?
Ergin kişilerin pasaportları kendilerine veya başvuru sırasında kendisi dışında başka bir kişiyi belirlemesi halinde belirlenen ergin kişiye teslim edilir. Belirlenecek kişilerle başvuru sahibi arasında soy bağı şartı aranmaz.
9. Boşanma davam devam ederken reşit olmayan çocuğumun pasaportunu kim teslim alabilir?
Mahkemenin ara kararına göre velayet verilen kişiye teslim edilir.
10. Anne ve baba evli değilse reşit olmayan çocuğunun pasaportunu kim teslim alabilir?
Velayet sahibi anneye ya da başvuru esnasında belirlediği kişiye verilir.
11. Postacı geldiğinde evde yoktum. Postaneye gittiğimde pasaportu nüfus müdürlüğüne iade ettiklerini söylediler. Ne yapmalıyım?
Başvuru esnasında belirttiğiniz ve posta görevlisince iade edilecek başvuru merkezine müracaat etmeniz halinde pasaportunuzu alabilirsiniz.
12. Posta iadesi sebebi ile başvuru merkezinde bulunan pasaportumu teslimde belirttiğim alternatif kişi alabilir mi?
Hayır. Başvuru merkezine iade edilmiş pasaportlar ancak şahsınıza veya bu konuya dair vekil tayin ettiğiniz kişiye teslim edilir.
13. Pasaportumu belirttiğim adresten teslim almak üzere alternatif kişi belirtebilir miyim?
Evet, belirttiğiniz adreste bulunan başkalarını alternatif kişi olarak belirleyebilirsiniz. Bu durumda soy bağı şartı aranmaz.
14. Postacı beni evde bulamazsa ne olur?
Postacı sizi evde bulamazsa tekrar gelecektir. 2. Gelişte de evde bulunmaz iseniz pasaportunuz 10 gün boyunca postanede saklanacaktır. Bu süre içerisinde de pasaportunuzu teslim almazsanız başvuru sırasında belirttiğiniz başvuru merkezine iade edilerek bu merkezde geçerlilik süresi boyunca saklanacaktır.
15. Başvuru esnasında neden bir teslim nüfus müdürlüğü seçiyorum?
Postacı 2 defa belirttiğiniz adrese uğramasına rağmen size ulaşamadığında pasaportunuzu 10 gün boyunca postanede saklar. Bu 10 gün içinde de teslim alınmayan pasaportlar süresi doluncaya kadar başvuruda belirttiğiniz başvuru merkezinde saklanır.
16. Ergin olmayan veya kısıtlıların pasaportları kimlere teslim edilir?
Başvuru sırasında veli ya da vasilerinin belirleyeceği kişilere teslim edilir.
17. Posta iadesi ile başvuru merkezine teslim edilmiş ergin olmayan veya kısıtlıların pasaportlarını kimler teslim alabilir?
Başvuru sırasında belirttikleri alternatif kişiler teslim alamazlar. Başvuru merkezinde bulunan ergin olmayan ve kısıtlılara ait pasaportlar ancak velilerine, vasilerine veya bunların vekil tayin ettiği kişilere teslim edilir.
18. Pasaportum dağıtım esnasında kaybolursa bu durumdan nasıl haberdar olurum?
Posta görevlisinin bildirimi üzerine pasaport geçersiz hale getirilir ve pasaport hamiline yazılı bildirimde bulunulur.
1. Hususi ve Hizmet Damgalı Pasaport talep formlarında elektronik imza kabul edilir mi?
Hayır. 5070 sayılı e-imza kanunun 5 inci maddesine istinaden ıslak imzalı ve mühürlü olması gerekir.
2. Hususi ve Hizmet Damgalı Pasaport imza sirkülerinin geçerlilik süresi ne kadardır?
Hususi ve hizmet damgalı pasaport talep formu ve belgelerini imzalamaya yetkili kılınan kişilerin imza sirkülerinin birer yıllık dönemler halinde her yılın 1 Ocak tarihine kadar, talep formunu imzalamaya yetkili kılınan kişilerin değişmesi halinde yetkili kılınan kişilerin imza sirkülerinin aynı gün kurumun bulunduğu yer il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğünde olacak şekilde gönderilmesi gerekmektedir.
3. Geçerliliği devam eden hizmet damgalı pasaport görev dönüşünde nereye verilir?
İlgili kurum tarafından teslim alınarak başvuru merkezine teslim alındığına dair yazı yazılır.
4. Hizmet Damgalı Pasaport özel seyahatlerde kullanılabilir mi?
Hayır.
1. Yurtdışında pasaport başvurumu nereye yapabilirim?
https://www.konsolosluk.gov.tr/Faq/Index adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz. Ayrıca +90 312 292 29 29 numaralı Konsolosluk Çağrı Merkezi ile de irtibat kurabilirsiniz.