NLB Health Check OK

Haberler ve Duyurular

Genel Müdürlüğümüz tarafından Kimlik Kartı uygulaması kapsamında,

1.  Geçici Kimlik Belgesinin kapsamı genişletilmiş ve “  belgenin kişinin kimlik kartı teslim edilinceye kadar geçerli olması” sağlanmıştır.

2.  Yükseköğretim Geçiş Sınavına(YGS) girecek olan 1998-1999-2000 yılı doğumlu öğrencilerin kimlik kartlarının ”öncelikli “olarak basımı için gerekli sistemsel düzenlemeler yapılmıştır. 

Bu anlamda öğrencilerimizin herhangi bir mağduriyet yaşamaması için gerekli tedbirlerin alındığının bilinmesi hususu kamuoyuna saygıyla duyurulur.
DUYURU
      ​Genel Müdürlüğümüze ve nüfus müdürlüklerine intikal eden bilgilerden "mevcut nüfus cüzdanı " nın geçerlilik ve değiştirme süresi ile ilgili olarak tereddütlerin olduğu anlaşılmıştır. Bilindiği gibi Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı yaygınlaştırma uygulamasına ülke genelinde 02.01.2017 tarihinden itibaren başlanmıştır. Bu çalışmanın 3 ila 3,5 yıl içerisinde tamamlanması öngörülmektedir. Bu itibarla kişilerin elinde varolan nüfus cüzdanları,​ değiştirilmesini zorunlu kılan haller dışında yenisi ile değiştirilinceye kadar geçerlidir.​
 
      Diğer taraftan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı uygulamalarında doğum, kayıp veya tahrifat sebebiyle kullanılamayacak durumda olması nedeniyle yapılan kimlik kartı başvurusunda, yeni kart düzenleninceye kadar on beş gün geçerli Geçici Kimlik Belgesi düzenlenmekte ve belgenin Kimlik Paylaşımı Sistemi üzerinden doğruluğu da kontrol edilebilmektedir.
 
​      Yeni kimlik kartları teslim alınıncaya kadar yukarıda belirtilen nedenlerle düzenlenen Geçici Kimlik Belgesi ve mevcut nüfus cüzdanlarının vatandaşlarımızın iş ve işlemlerinin yürütülmesinde geçerli olduğunun bilinmesi hususu kamuoyuna duyurulur.      
​İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı projesi kapsamında 14 Mart 2016 tarihi itibariyle Kırıkkale ilçelerinde kimlik kartı başvuruları alınmaya başlanmıştır.
Başvuru için yerleşim yeri adresinin veya nüfusa kayıtlı olan yerin Kırıkkale ili veya ilçeleri olması gerekmektedir.
Kimlik kartı başvuruları internetten yada çağrı merkezinden randevu alınarak yapılabileceği gibi randevusuz da ilçe nüfus müdürlüklerine yapılabilmektedir. Nüfus müdürlüklerine gelemeyecek durumda olan (engelli, yaşlı, yatalak gibi) vatandaşların başvuruları ise Gezici Kayıt Terminalleri ile alınabilmektedir.
Randevu almak için ekimlikrandevu.nvi.gov.tr adresine başvurabilir, yada Alo 199 numaralı çağrı merkezini arayabilirsiniz.
Randevu alanların ayrıca başvuru sırasında sıramatikten de sıra numarası alması gerekmektedir. Sıramatik, randevulu vatandaşlarımıza randevu saatine uygun olarak öncelik vermektedir.​
Başvuru için nüfus cüzdanı veya tanıtıcı kimlik belgesi ve 15 yaşından büyükler için son altı ay içinde çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf istenmektedir. Ayrıca başvuru sırasında kanuni süresi içerisinde yapılan doğum bildirimleri hariç her kimlik kartı için 15 TL değerli kağıt ücreti tahsil edilmektedir.
Kimlik kartınızın hangi aşamada olduğunu internet üzerinden veya çağrı merkezinden takip edebilirsiniz.
Kimlik kartınız hazırlanarak, başvuru sırasında belirttiğiniz adrese PTT kargo ile teslim edilecektir.
Başvurunuz sırasında kapalı bir zarf içerisinde verilen kimlik doğrulama amacı ile kullanılacak olan PIN şifrenizi, güvenliğiniz açısından kimlik kartınızı teslim aldıktan sonra nüfus müdürlüklerinde bulunan kioskları kullanarak değiştirebilirsiniz.
Kimlik kartınızı kaybetmeniz halinde Alo 199 numaralı çağrı merkezimizi arayarak bildirmeniz ve en kısa sürede nüfus müdürlüğüne yeni kimlik kartı başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

 
​Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) yaygınlaştırma projesi kapsamında; doğum, kayıp, mevcut kimlik kartının geçerlilik süresinin sona ermesi veya tahrifat sebebiyle kullanılamayacak durumda olması nedeniyle yapılan kimlik kartı başvurusunda yeni kart düzenleninceye kadar kişinin kimliğini ispata yarayacak olan Geçici Kimlik Belgesinin Kimlik Paylaşımı Sistemi üzerinden paylaşılmasına imkan sağlayan TCKK Geçici Kimlik Servisi kullanımınıza açılmıştır. Servisin davranış biçimine ilişkin bilgiye idari kullanıcınız kullanıcı adı ve şifresi ile https://kpsbasvuru.nvi.gov.tr/Basvuru/ServisBilgi.aspx web adresinden giriş yaparak ulaşabilir.

​Bazı basın ve yayın organlarında MERNİS veritabanının hacklenerek, kişisel verilerin çalındığı yönünde haberler yer almıştır. Haber asılsız olup, bahse konu veriler MERNİS veritabanından alınmamıştır. Yapılan incelemede sızdırıldığı iddia edilen verilerin güncel olmadığı tespit edilmiştir. Kişisel verilerin korunmasına yönelik Genel Müdürlüğümüzce en yüksek düzeyde güvenlik tedbirleri alınmaktadır.

Kamuoyuna duyurulur.

​Nüfus idarelerince tutulan nüfus kütüklerinde kişilerin kimliğine ilişkin “adı, soyadı, anne-baba adı, doğum yeri, doğum tarihi ve nüfus olaylarına ilişkin bilgiler” ile kişinin kaydına ulaşılmasını sağlayan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası ve kayıtlı olduğu yere ilişkin il, ilçe, köy, mahalle, cilt, hane gibi bilgiler yer almaktadır. 

Nüfus hizmetlerindeki işlemleri basitleştirmek ve bürokrasiyi azaltmak suretiyle, hizmette sürat ve verimliliği sağlamak amaçlanarak “Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNIS)” uygulamaya konulmuştur. 

MERNIS ile; Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünde bir bilgi bankası oluşturularak, nüfus kütükleri üzerinde tam anlamıyla hukuki ve teknik açıdan denetim sağlanmıştır. 

MERNIS kapsamında Vatandaşlarımıza verilen T.C. Kimlik Numarası, kimliği belirleyen tek ve değiştirilemez bir numaradır. T.C. kimlik numarası uygulaması ile mükerrer kayıt yaratılmasının her alanda tamamen önüne geçilmiştir. 


Devamını okumak için buraya​ tıklayın.

​Hükümetimiz tarafından hazırlanan Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planının 46 Nolu Eyleminde vatandaşlarımızın yaşamını kolaylaştıracak, kurum ve kuruluşlarda daha hızlı hizmet alınmasını sağlayacak, kolay taşınabilir, taklit edilemez, uluslararası standartlara uygun Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı’nın uygulamaya konulması Bakanlığımıza görev olarak verilmiştir.

Eylem planında Bakanlığımız Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü sorumlu; Adalet Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Sosyal Güvenlik Kurumu, Emniyet Genel Müdürlüğü, Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü ve TÜBİTAK (UEKAE) ilgili kuruluş olarak belirlenmiştir. Proje, Türkiye Araştırma Alanı (TARAL 1007) kapsamında TÜBİTAK (UEKAE) ve diğer ilgili kuruluşların katılımları ile gerçekleştirilmiştir.



Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı pilot çalışmaları 4 Temmuz 2007 tarihli ve 26572 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2007/16 Nolu Başbakanlık Genelgesi uyarınca yürütülmüştür.

Pilot uygulaması üç aşamada yürütülen projenin birinci aşamasında TUBİTAK UEKAE tarafından geliştirilen işletim sistemi uygulamaları ile Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı ve kart okuyucularının test çalışmaları yapılmıştır.

2. aşaması 01.09.2008 - 05.12.2008 tarihleri arasında Sosyal Güvenlik Kurumu ile Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen ve Bolu İli Merkez İlçesinde yerleşik 14.000 vatandaşımıza kimlik kartı verilerek gerçekleştirilmiştir. Bolu İlindeki vatandaşlarımızın tamamını kapsayan pilot uygulamanın 3. ve son aşaması 31.08.2009 tarihinde başlatılmış olup 01 Kasım 2010 tarihinde tamamlanmıştır.

Pilot uygulamada verilen kimlik kartları sadece Bolu İlindeki sağlık ve sosyal güvenlik kurumlarında kullanılmaktadır. 10 yıllık kullanım ömrüne sahip olan ve ileri baskı teknikleri ile kişiselleştirilen Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı’nda TÜBİTAK-UEKAE tarafından geliştirilen milli işletim sistemine sahip yonga (chip) bulunmaktadır. Kimlik kartı ile sağlanan hizmetlerde, hizmetin özelliğine göre görsel ve elektronik olmak üzere farklı güvenlik seviyelerinde kimlik doğrulama yöntemleri kullanılmıştır.

Pilot uygulama kapsamında, değişik kart dağıtım yöntemleri (dağıtık, yarı-merkezi, gezici) denenmiştir. Ayrıca, kart dağıtım yöntemlerine bağlı olarak, mektupla davetiye, muhtarlık askı listesi gibi randevu yöntemleriyle kişiler bilgilendirilerek kart kişiselleştirme merkezlerine davet edilmiştir.

2010 yılı Kasım ayında sona eren pilot uygulama sonrasında, Bakanlığımız Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİGM) ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından, elektronik kimlik kartının ülke çapında yaygınlaştırılmasına ilişkin fizibilite çalışması yapılmıştır.

Hazırlanan fizibilite raporuna istinaden, elektronik kimlik kartının ülke çapında yaygınlaştırılmasını amaçlayan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Yaygınlaştırma Projesi 2012 Yılı Yatırım Programına alınmış ve 20.04.2012 tarihinde de Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Yaygınlaştırma Projesi ihale edilmiştir.

Vatandaşların ihtiyaçlarını karşılayacak kolay taşınabilir, taklit, tahrif ve sahteciliğe imkân vermeyen, biyometrik unsurlar da içeren, kredi kartı boyutlarında olması tasarlanan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartlarının 2016 yılı içinde vatandaşlarımıza verilmeye başlanması planlanmaktadır.

Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı için tıklayınız.
2007-16 Nolu Başbakanlık Genelgesi için tıklayınız.
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Broşürleri için tıklayınız.
Pilot Uygulamada Kullanılan Kimlik Kartı Örneği;

Pilot Uygulamada Kullanılan Kimlik Kartı Örneği